söndag 11 oktober 2015

Oktoberfest i Saluhallen i Höganäs

Vi var bjudna på Oktoberfest i Saluhallen i Höganäs igår. En riktig höjdare! Det var min son och svärdotters födelsedagspresent till maken. Lämpliga kläder är givetvis Dirdeln och Lederhausen. Det hade givetvis min son, svärdotter och jag. Maken höll sig till vanliga kläder. Kockarna är erkänt duktiga och råvarorna är av absolut högsta kvalitet så byffe´n var fantastiskt god. Där fanns bland annat Schweinehaxe, surkål, goda korvar potatissallader och mycket annat gott. Kaffe och apple  strudel med vaniljgrädde samt lämpliga drycker som man köpte i någon av barerna.



"Skromberga Tyrolerkapell" (17 pers)  underhöll hela kvällen.
Notera notställens praktiska hållare för bierglasen. Vi hade  mycket trevliga bordsgrannar. De sjunger normalt en annan repertoar eftersom de sjunger i Helsingborgs kammarkör. Men wow så bra det lät när v sjöng tillsammans i stämmor. Min svärdotter och jag är verkligen inga duvungar när det gäller sång. Utan att skryta kan ja säga att det låter bra om oss. När mikrofonen sattes vid min mun gjorde jag givetvis ett soloframträdande. Visst varför inte? Jag är faktiskt inte oäven på att joddla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter